Workshop

















Ik was ontzettend zenuwachtig voor de workshop. Nu is het natuurlijk eng om voor een groep mensen te staan, maar het is ook lastig om in te schatten wat mensen wel of niet moeilijk vinden aan een onderwerp. En wat je moet kiezen uit een scala van dingen die met het onderwerp te maken hebben om te gaan vertellen. Dit vond ik heel moeilijk en ook daardoor zijn mijn zenuwen gekomen naarmate de dag dichterbij kwam.
Nu dat ik aan het bijkomen ben en terugdenk aan de workshop kan ik veel beter zien wat ik anders had moeten doen of wat juist niet. 
Vooral bij de laatste opdracht om zelf een creatie te bedenken vond ik het heel erg interressant om te zien hoe iedereen heel anders te werk ging.
Dat heeft me nu best veel inzicht ook gegeven. 
Van te voren kon ik me alleen een voorstelling maken van wat ik zelf doe als ik iets ga maken en stoffen bij elkaar zoeken. Ik heb afgelopen week 1 keer gedacht om de workshop hiermee te beginnen. Zodat ik de onderwerpen erna kon aanpassen aan belangrijkheid etc.van wat ik zag wat mensen lastig vinden. Maar dat idee heb ik later uit mijn hoofd gezet omdat ik dacht dat we dan gelijk veels te druk zouden beginnen.
Als ik de workshop nog eens zou doen zou ik er beter en gerichter invulling aan kun geven denk ik nu.
De ervaring heeft me echt heel erg veel geleerd. Sommige dingen waarvan ik dacht die veel zelfsprekender waren waren juist knelpunten en visa versa.
Ook vond ik het van te voren lastig om te bepalen wat je in 2 uur kunt doen. Dat is me nu ook wat duidelijker geworden.
Ik wordt enorm zenuwachtig als bepaalde dingen niet duidelijk zijn voor me.
Ik vond het doen van de workshop wel geweldig leuk. Veel en veel leuker dan ik had verwacht.
Mijn zenuwen hebben wel een beetje gezorgd dat het iets rommeliger verliep dan ik zou willen. En dat ik een beetje vast zat af en toe. Daar waar ik normaal kan improviseren en goed antwoord kan geven op vragen bleef ik ietwat dichtslaan van binnen,maar ik weet niet of dat merkbaar was.
En ik zou volgende keer veel netter werken en beginnen met alles stoffen op kleur op een aparte tafel te leggen wat de laatste opdracht zeker makkelijker zou maken. 
En kleurenschema's zouden zou op een groot bord ook te zien moeten zijn, zonder dat er losse lapjes in het rond vliegen.
Dat maakt het wat overzichtelijker allemaal.
Ook de onderwerpen zou ik iets veranderen kwa hoeveelheid informatie. Sommige dingen veel uitgebreider en andere dingen minder uitgebreid. En motieven van stoffen zou ook handig zijn als ik die volgende keer niet vergeet;-)
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

5 Response to "Workshop"

  1. geen says:
    11 oktober 2009 om 10:58

    Het ziet er gezellig uit, wat was het voor een workshop ?

    Groetjes Sandra

  2. Zita says:
    11 oktober 2009 om 11:32

    Als ik had gekund stond deze workshop echt met stip op 1 bij mij!! Jij kunt altijd zo goed combineren. Ik durf vaak niet, of dat heb ik iets gedaan en denk ik ... mmmm, maar ja, dan is het al af ....
    Misschien volgend jaar op de clubdag??? :D.

    Groetjes,
    Zita

  3. Julaba says:
    11 oktober 2009 om 23:58

    Als ik het zo lees kijk jij er met een positief gevoel op terug gelukkig. En daar heb je ook alle reden toe. En ach je hebt een heleboel dingen wel verteld. En die motieven, dat hoor ik een ander keertje graag van je!

  4. Nicole Claudia says:
    12 oktober 2009 om 02:58

    Lijkt me wel leuk van die workshops te volgen, Zo te horen is het ondanks de zenuwen toch goed gegaan. En als iets nieuw is voor je, dan is het moeilijk inschatten hoe lang iets duurt e.d. En je weet nooit welke mensen je voor je neus krijgt met hoeveel ervaring en zo. Ik vind het knap hoor, zo voor een groep mensen staan en dan informatie overbrengen op een duidelijke manier! En iedere volgende keer wordt het een stuk makkelijker. Bij het idee voor publiek te spreken krijg ik al een appelflauwte !!! Hahaha!

    Groetjes, Collie

  5. A Colourful Life says:
    14 oktober 2009 om 01:17

    @ Sandra
    Workshop "farbenmixen" was het.
    Ik dacht dat jij ook clublid was, maar zie ineens van niet. Ik begreep de vraag eerst niet daardoor. Stom van mij sorry!