de laatste loodjes...


Deze week is het toppertje onze tuin!
Ik ben absoluut niet een fan van tegels, maar wel van gras!
Daar kun je van alles mee...
Picknicken, op spelen, het is tenminste koel in felle zon..., het is natuurlijk en in ons geval voornamelijk..het is snel!!!

Ik had de schutting al gekocht en klaarstaan in de schuur. De achtertuin was echter 1 grote bende. Er was een vuurtje in gestookt, er lagen allemaal scherven in van steen en glas, rotzooi van plastic en er was totaal geen schutting. Om over het onkruid nog maar te zwijgen............... pfff

Ik had met de woningbouw bij acceptatie van deze woning gevraagd of ze die rommel weg wilde halen en de tuin wilde egaliseren/gebruiksklaar maken. Dat was toch wel het minste toch?
Er lagen dingen in... (scheermesje en aardappelschilmesje????) En nog veel meer vreemde zaken die gevaarlijk zijn voor een kind.
Plus ik moest de tuin totaal gaan opbouwen vanuit niks dan aarde.

Afgelopen maandag EINDELIJK werd ik om half 8 wakker gebeld aan de deur. De tuinmensen waren er Jippie!!!
Wat fijn zeg! Nou nadat zij klaar waren begon het wel te kriebelen om voor Sterre de rest dus ook gelijk in orde te maken. Vooral nu met dat warme weer! Dus heb ik opa en oma gebeld of ze maandag wilde helpen met de schutting. Dat helpen is een beetje erop uitgekomen dat opa de schutting heeft geplaatst. (Opa van Sterre)
De grond was zwaar klei en er waren wortels van oude coniferen. Ik heb nog wat getracht maar dat haalde niet veel uit. Dus heeft opa bijna al het zware werk gedaan. Maar wel met prachtig resultaat! Dinsdag heb ik de houten zandbak geplaatst en gelijk graszoden besteld voor de hele tuin.

Ik had een ontwerp gemaakt voor de tuin maar dat gaat nog zo op de lange baan komen. Zowel financieel als probleem geen rijbewijs om spullen te halen en het is al bijna juli...
Dus nu is alles verder gras geworden voor deze zomer!
Nog een zware klus ook trouwens. Niet het gras leggen maar wel alle zoden van de voorkant door het huis naar de achtertuin krijgen. Maar aan de andere kant ook de laatste echt zware dingen die hier moeten gebeuren waar je rug echt kapot van gaat.

En het ziet er prachtig uit! En al zeker met hoe het was! Mijn bloemendromen etc dat komt volgend jaar wel, wij kunnen nu direct genieten van de tuin. ;-)
En de ruimte he! (Nu het nog niet gestyled en volgebouwd is haha)
Wij hadden een balkonnetje dus dit is echt genieten!!!! Wij hoeven niet naar het park eigenlijk ;-P , wij hebben een prive park!
En zeker voor de bekende die dit lezen met de bostuin naast ons ;-)

We missen nog een slootje of meertje haha!

Esther de Poel

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

2 Response to "de laatste loodjes..."

  1. Nicole Claudia says:
    25 juni 2009 om 23:02

    Wat een tuin was dat zeg, scheermesjes en al dat enge spul, brrrrr...! Ik kan me voorstellen dat je gevraagd hebt of ze dat allemaal weg konden halen, want het was geen tuin, maar een soort afvalbak geworden. Heerlijk dat het nu geegaliseerd is, schutting staat, grasveld erin. En Sterre kan lekker spelen, picknicken en in de zandbak spelen. Nu kan je met een luie stoel lekker genieten van het weer, je huis, de tuin en natuurlijk het allerbelangrijkste van een heerlijk spelend, en genietend dochtertje in je tuin! Geniet er van!!!!!

    Groetjes, Collie

  2. Zita says:
    29 juni 2009 om 11:50

    Gras is zo lekker in de tuin! Wat heerlijk dat dat er nu ligt! Ik vind het ook heel sfeervol, gras.
    Wat een zooi was die tuin zeg! Echt niet veilig voor een kind!
    Gelukkig nu dus wel!
    Komende week wordt het nog mooier weer, dus jullie zullen vast op en top genieten! Het is jullie gegund!

    Groetjs, Zita